recent
Güncel Haberler

Intel, Oyun Akıcılığını Ölçmek İçin Kullanılan PresentMon Aracını Dağıtıyor

Ana Sayfa
Intel, Oyun Akıcılığını Ölçmek İçin Kullanılan PresentMon Aracını Dağıtıyor

Bilgisayarınızın performansını sınırlayan faktörlerden biri de CPU ise sadece ekran kartını değiştirmek yeterli olmayabilir. Neyse ki Intel bu soruna bir çözüm sunuyor. Intel, ARC grafik kartlarının piyasaya sürülmesinden sonra sürücü performansının yaklaşık %20 oranında artırdığını gururla duyurdu. Ancak şirketin keşfedilmeyi bekleyen bir kartı daha vardı.

Yeni bir araç, oldukça görsel

Amerikan şirketi, grafik performanslarını denetlemek amacıyla geliştirilen yazılımlarını tanıtmak için duyurularını değerlendirdi. Bu yazılım tamamen yeni olmasa da "PresentMon" adı altında lanse edildi.

Mantıksal olarak "deneyimli" kullanıcıları hedefleyen bu yazılım, GPU frekansı, voltaj ve sıcaklık gibi gerçek zamanlı bilgileri sunmayı amaçlar. Ayrıca, kullanılan video belleği miktarını, işlem süresini veya saniyedeki kare sayısını kontrol etme yeteneği sunar.

Intel, Oyun Akıcılığını Ölçmek İçin Kullanılan PresentMon Aracını Dağıtıyor
© Intel

Ek olarak, PresentMon gerçek zamanlı ham verilerin yanı sıra yüzdelikler ve ortalamalar gibi her şeyi farklı görüntüleme formatlarında görüntüleme imkanı sunuyor.

"GPU Meşgul" durumunu kontrol etmek mi?

Belirtildiği gibi, PresentMon aslında Intel tarafından birkaç yıl önce geliştirilen ve özellikle NVIDIA tarafından FrameView'de kullanılan bir komut satırı aracıdır.

Intel, Oyun Akıcılığını Ölçmek İçin Kullanılan PresentMon Aracını Dağıtıyor
© Intel

Ancak şimdi Intel, bu aracı daha geniş bir kullanıcı yelpazesi için daha kullanışlı hale getirmeye karar verdi, daha basit bir ifadeyle. Bu yeni sürüm yalnızca Windows işletim sistemlerinde çalışır ve şu anda beta sürümündedir, ancak resmi web sitesinden indirilebilir. Bu sürüm, daha görsel bir deneyim sağlamayı amaçlamaktadır ve genel kullanıcılar için özel olarak tasarlanmıştır.

Intel, Oyun Akıcılığını Ölçmek İçin Kullanılan PresentMon Aracını Dağıtıyor
© Intel

Son olarak, PresentMon gerçek zamanlı olarak GPU Meşguliyeti gibi özgün bir değeri raporlar. Bu değer, GPU'nun aktif bir şekilde çalıştığı ve bir sahneyi işlediği süreyi ölçer. Mantıksal olarak, bu değer GPU'nun CPU'nun işlem sürecini beklemesi gereken süreyi gözlemlemenizi sağlar.


Kaynak: VideoCardz

author-img
Get4Games

Yorumlar

Yorum yok
Yorum Gönder
    google-playkhamsatmostaqltradent