Yeni nesil konsollar tanıtılırken, Microsoft ve Sony 4K çözünürlükte, 60 hatta 120 fps hızında çalışabilen oyunlar sunma sözü veriyordu. Ancak işler her zaman beklendiği gibi gitmedi. Maalesef, 800 Avroluk dijital fiyat etiketine rağmen, PS5 Pro bu vaadini her zaman yerine getiremeyecek gibi duruyor.
PS5 Pro tutulması zor bir ürün vaat ediyor
Nisan ayında Sony, PS5 Pro ile tam uyumlu oyunları belirtmek için yeni bir "Geliştirilmiş" etiketi getirdi. Bu etiketi alabilmek için oyun stüdyolarının üç kriterden en az ikisini karşılaması gerekiyor: 4K veya 8K yükseltme, sabit 60 fps ve ışın izleme teknolojisinin eklenmesi veya geliştirilmesi. Ancak Sony, iki gün önceki resmi teknik sunumunda bazı kafaları karıştırdı. Şirket, PS5 Pro'nun hem Performans hem de Sadakat modlarını birleştirebileceğini belirtti, ama bu tüm oyunlar için geçerli olmayacak.
PS5 Pro'nun en büyük avantajı, NVIDIA'nın DLSS teknolojisine benzer bir özellik olan PSSR destekli daha güçlü bir GPU'ya sahip olması. Ancak, CPU tarafında temel PS5’e kıyasla pek bir değişiklik yapılmadı. Bu durum "darboğaz" denilen performans sorunlarına yol açıyor. Digital Foundry’nin belirttiği gibi, özellikle Rockstar Games’in yapımları gibi CPU'ya çok yüklenen oyunlarda, GTA 6 gibi sabit 60 fps performansını korumak oldukça zor olacak.
I reported earlier this year that PS5 Pro Enhanced games doesn't guarantee 60fps. Sony wasn't super clear on this yesterday, but there will still be 30fps PS5 Pro Enhanced games https://t.co/94JV7EGpD1
— Tom Warren (@tomwarren) September 11, 2024
Bu yüzden, bazı stüdyolar çözünürlük ve ışın izleme iyileştirmelerini sabit 60 fps pahasına tercih edebilir. Çünkü PS5 Pro’nun donanım gücü artmış olsa bile, CPU kısıtlamaları oyunların performansını artırmayı zorlaştırabilir. Sony’nin sunumunda, PS5 oyuncularının %75’inin Performans modunu Sadakat moduna tercih ettiğini açıklaması da bu durumu doğruluyor. Peki, sabit 60 fps'ye ulaşmak için PS6’yı mı beklememiz gerekecek? Bekleyip göreceğiz.
Kaynak: Tom Warren X.com'da